Chia

Chia

Semintele de chia, reprezinta un superaliment, cu un continut complex, bogat în minerale, acizi omega 3, antioxidanţi şi proteine complexe. Aceste seminte minunate fac parte din familia salviei si sunt considerate cele mai complexe surse de energie şi putere. Se prezinta in doua culori, bej şi negre, ambele fiind la fel de valoroase din punct de vedere nutritional.

Informaţii Nutriţionale
Conţin de cinci ori mai mult calciu decât laptele; de trei ori mai mult fier decât spanacul; de trei ori mai multă fibră decât ovăzul; de trei ori mai mulţi antioxidanţi decât afinele; de două ori mai mult potasiu decât bananele; conţin mai mult omega 3 şi 6 decât seminţele de in, în plus nu râncezesc; reprezintă o sursă complexă de proteine, având toţi aminoacizii esenţiali, într-o formă uşor de digerat; sunt o sursă excelentă de energie; ajută organismul să elimine kilogramele în plus; ajută corpul să îşi susţină muşchii în timpul exerciţiilor fizice, în timpul sarcinii şi după naştere. Au un gust neutru, sunt uşor de digerat, reprezentând o sursă compactă de nutrienţi pentru copii de orice vârstă.
Seminţele de chia pot fi adăugate în salate, supe, cereale, în cerealele pe care le consumaţi dimineaţa cu lapte, sau pot fi consumate cu iaurt.

Reţete
Budincă din Seminţe de Chia
Ingrediente : trei-patru linguriţe de chia; apă plată; lapte de migdale; o banană; fructe deshidratate; nuci, nuci pecan; nuci braziliene; migdale (zece); scorţişoară.
Mod de preparare : seminţele de chia se pun intr-un pahar de apă plată, migdalele se lasă la înmuiat într-un vas cu apă, peste noapte. Dimineaţa se amestecă la blender laptele de migdale (sau alt lapte vegetal) banana şi o parte din migdalele înmuiate. Se adaugă seminţele de chia, şi se amestecă bine cu o linguriţă, până ce acestea sunt amestecate omogen în budincă.  Se pun în vasul pentru servit, se ornează cu fructe uscate şi nuci, şi se presară scorţişoară.

Icre din Seminţe de Chia
Ingrediente : 75 g de seminţe de chia; 100 ml apă plată; sare; zeama de la o jumătate de lămâie; o ceapă mică tocată; 75 ml de ulei.
Mod de preparare : Se adaugă seminţele de chia în cei 100 ml de apă, peste care se presară zeama de lămâie şi sarea. Se amestecă, timp de trei minute, obţinându-se o pastă gelatinoasă. Se adaugă uleiul şi ceapa şi se amestecă până ce compoziţia devine omogenă.

Smoothie cu Cătină, Ghimbir şi Seminţe de Chia
Ingrediente : două pahare de apă plată; o jumătate de cană de cătină proaspătă sau 15 ml de sirop de cătină cu miere; patru felii de ghimbir; două linguriţe de seminţe de chia; puţină sare.
Se amestecă aceste ingrediente în blender şi se consumă ca atare.
 
Russell Hobbs




Trebuie sa va logati pentru a putea comenta !


Momentan nu exista comentarii